Gratis bezorging vanaf € 99,- | Bezorging van maandag t/m zaterdag | Wenst u een persoonlijke aanbieding? Neem dan Contact met ons op.

Ziggo support van Radio Bakker Alkmaar

Wat extra hulp over het gebruik van de diensten van Ziggo digitale TV.

Ziggo

 

Bij Ziggo kijkt iedereen HD: Zenderwijzigingen 

Afgelopen maanden heeft Ziggo al veel voorbereid om steeds meer TV zenders in betere kwaliteit (High Defenition) aan te bieden. Zo is Disney Channel niet meer analoog te ontvangen en zijn al een aantal standaard digitale zenders verdwenen en alleen nog in de betere HD kwaliteit te ontvangen.

In de nacht van dinsdag 13 op woensdag 14 juni 2017 om 01.00 uur volgt de laatste stap: Het verplaatsen van ongeveer 100 zenders om zo meer ruimte op het Ziggo netwerk te creëren. Een grote operatie die mogelijk een aantal problemen met zich mee kan brengen. In princiepe gaan alle CI+ gecertificeerde TV's (vanaf 2012) en alle HD decoders van Ziggo (ook voormalig UPC) automatisch om naar de nieuwe zender indeling.

Wat kan er gebeuren?

  • U mist een aantal zenders
  • Uw "oude" digitale TV (welke nog geen HD is) ontvangt geen digitale zenders
  • Uw oude digitale ontvanger (welke nog geen HD is, met alleen een scart aansluiting) ontvangt geen digitale zenders
  • Opnames welke gepland zijn vanaf woensdag 14 juni 2017 moeten opnieuw geprogrammeerd worden
  • Uw eventuele favorietenlijst moet u opnieuw aanmaken

Zijn er problemen met uw TV of decoder? Neem dan contact met ons op of kom naar onze winkel en wij helpen u graag met het opnieuw instellen van uw TV of decoder. Ook laten wij u graag alle nieuwe mogelijkheden zien.

U kunt ook zelf uw TV opnieuw instellen:

Uw Loewe TV opnieuw instellen, klik hier.

Uw Samsung / LG / Philips / Sony TV opnieuw instellen, klik hier.

 

Handleiding installatie Ziggo digitale televisie

Bekijk de handleiding installatie Ziggo digitale televisie

 

Installatie gegevens digitale TV:

Buiten Alkmaar:
Frequentie: 474.00
NET ID: 05555 (zonder kaart en module: 04444)
Qam: 64
Symboolsnelheid: 6875

In Alkmaar:
Frequentie: 164.00
NET ID: 43136 (zonder kaart en module: 04444)
Qam: 64
Symboolsnelheid: 6900 

TV zenders

> Bekijk het digitale zenderoverzicht te ontvangen zonder kaart...

> Bekijk het zenderoverzicht Ziggo digitale en analoge TV en radio...

 

Instellen afstandsbediening Horizon TV voor een Loewe TV

U kunt de afstandsbediening van Horizon TV zo instellen dat U maar één afstandsbediening hoeft te gebruiken voor de Horizon mediabox en uw tv. De afstandsbediening moet dan eenmalig ingesteld worden voor gebruik met je tv.

Stap 1: Houd de VOL MIN-toets en SOURCE-toets tegelijkertijd ingedrukt. Wanneer de AAN/UIT-toets rood begint te knipperen (na ongeveer 5 seconden), laat U beide toetsen los.

Stap 2: Voer met de cijfertoetsen van de afstandsbediening de volgende code in:

  • 1660

Stap 3: Houd de tv AAN/UIT-toets van de afstandsbediening ingedrukt totdat de toets 9x opgelicht heeft.

Stap 4: Houd de VOL MIN-toets en SOURCE-toets tegelijkertijd ingedrukt. Wanneer de AAN/UIT-toets rood begint te knipperen (na ongeveer 1 seconde), laat U beide toetsen los.

Nu kunt U de volume regelen van de tv, met de afstandsbediening van de Horizon box.

 

Zenderwijziging Ziggo

Kunt u sommige zenders niet meer vinden? Of slaat uw tv zomaar zenders over? Zoek de zenders opnieuw en de zenderlijst van uw digitale ontvanger of CI+ module is binnen een paar minuten weer up-to-date. 

 

Analoge frequenties Ziggo voor radio en TV

Ziggo geeft in samenwerking met uw gemeente een analoog zender aanbod door. Dit kan jaarlijks wisselen. U kunt een recent zenderoverzicht bij Radio Bakker Alkmaar aanvragen.

 

Zender wijzigingen analoge TV/radio?

Het kan gebeuren dat Ziggo i.s.m. uw gemeente een ander analoog zender aanbod maakt. Er kunnen dan zenders bijkomen, verdwijnen of verplaatsen. Wilt u de bij Radio Bakker Alkmaar gekochte TV, radio of DVD recorder laten bijwerken met de nieuwe frequenties? Dat kan! U kunt dan gebruik maken van onze hulp service, de service na uw aankoop.

 

Updaten cam module Neotion in Samsung TV

De module van het merk Neotion kan via de Samsung televisie worden geupdate. De Samsung televisie dient te zijn aangesloten op het Ziggo antennekabel en geïnstalleerd te zijn. U doet dit als volgt:

  1. Ga naar MENU.
  2. Vervolgens SYSTEEM en druk op de Enter toets.
  3. Selecteer nu ALGEMENE INTERFACE en druk op de Enter toets.
  4. Kies hierna voor CI-MENU en druk op de Enter toets.
  5. Vervolgens INSTELLINGEN en druk op de Enter toets.
  6. Kies hierna voor NIEUWE SOFTWARE en druk op de Enter toets.
  7. Druk nu op de OK of Enter toets om de download van de nieuwe NEOTION CAM te downloaden.
  8. Tijdens dit proces zal de TV naar het Ziggo kanaal van Zenderoverzicht Digitale Televisie schakelen.

 

Overzicht Error (e-nummers) Ziggo

E04 - Voer smartcard in a.u.b
Voer de smartcard in zoals beschreven in de bijgeleverde instructie.

E05 - Onbekende smartcard
De digitale ontvanger herkent de smartcard niet als een smartcard van Ziggo. Voer juiste smartcard in of neem contact op met de klantenservice.

E06 - Smartcard defect
Uw smartcard is mogelijk defect. Neem contact op met de klantenservice van Ziggo: 0900-1884

E07 - Controleert smartcard
De digitale ontvanger voert een controle uit op uw smartcard. Wacht tot de melding verdwijnt.

E10 - Foutmelding
Algemene foutmelding. Neem contact op met de klantenservice van Ziggo: 0900-1884

E14 - Foutmelding
Algemene foutmelding. Neem contact op met de klantenservice van Ziggo: 0900-1884

15 – Foutmelding
Algemene foutmelding. Neem contact op met de klantenservice van Ziggo: 0900-1884

E16 - Dit programma maakt geen deel uit van uw abonnement
Dit programma maakt geen deel uit van uw abonnement. Neem contact op met de klantenservice voor een aanvullend abonnement.

E17 - Dit programma is gecodeerd
Dit programma is gecodeerd. Neem contact op met de klantenservice.

E18 - Dit programma is tijdelijk niet beschikbaar
Dit programma is om auteursrechtelijke redenen tijdelijk niet te ontvangen.

E19 - Preview periode verlopen
De previewperiode van uw abonnement is verlopen. Neem contact op met de klantenservice.

E20 - Dit programma is tijdelijk niet beschikbaar
Dit programma is om auteursrechtelijke redenen tijdelijk niet te ontvangen.

E21 - Dit programma is tijdelijk niet beschikbaar
Dit programma is om auteursrechtelijke redenen tijdelijk niet te ontvangen.

E30 - Even geduld a.u.b.
De digitale ontvanger voert een controle uit. Wacht tot de melding verdwijnt.

E31 - Even geduld a.u.b.
De digitale ontvanger voert een controle uit. Wacht tot de melding verdwijnt.

E32 – Foutmelding
Foutmelding. Neem contact op met de klantenservice van Ziggo: 0900-1884

E34 - Onjuiste kaart
De digitale ontvanger herkent een probleem met uw smartcard. Neem contact op met de klantenservice.

E37 – Foutmelding
Foutmelding. Neem contact op met de klantenservice van Ziggo: 0900-1884

E38 - Programma is momenteel niet beschikbaar
Dit programma is momenteel niet beschikbaar.

E42 - Kinderslot is actief
Op dit programma is een kinderslot actief. Raadpleeg de handleiding van uw ontvanger voor instructies met betrekking tot het gebruik van de pincode.

E44 - Geen EPG informatie beschikbaar
Van dit programma is geen minimum leeftijd bekend. Hierdoor kan het zijn dat het kinderslot is geactiveerd voor dit programma. Zie de handleiding van uw ontvanger voor verdere informatie over kinderslot.

E48 - Geen signaal
De digitale ontvanger heeft geen of onvoldoende signaal. Controleer de bekabeling en of de antennekabel goed is aangesloten. Gebruik zo weinig mogelijk splitters of lange kabels. Indien nodig maakt u gebruik van een goede signaalversterker.

E50 - Programma is niet beschikbaar
Algemene foutmelding. Neem contact op met de klantenservice van Ziggo: 0900-1884

E52 - Bezig met zoeken naar signaal
De digitale ontvanger is bezig met het zoeken naar signaal. Wacht tot de melding verdwijnt, dit kan enige tijd duren.

E100-32 - Timeshift of opname is niet toegestaan door programma aanbieder
Ziggo heeft de PVR opname blokkering voor dit kanaal aangezet.

E101-29 Geen MSK, geen timeshift of recording toegestaan.